Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα γίνουν διαθέσιμες στους κατοίκους και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης οι 800 θέσεις προσωρινής στάθμευσης, που δημιουργούνται σε τέσσερις διαφορετικούς χώρους της πόλης και θα διατίθενται ως επί το πλείστον δωρεάν, ενώ εντός του ιδίου χρονοδιαγράμματος αναμένεται να είναι έτοιμη και η σχετική ψηφιακή εφαρμογή (app), που ενεργοποιείται στο πλαίσιο των μέτρων για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού, κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover). Πέραν των παραπάνω, στόχος είναι να τεθεί σύντομα σε εφαρμογή κυκλική συγκοινωνία με λεωφορεία από και προς τους συγκεκριμένους χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις των οδηγών προς τα οχήματά τους.
Τα παραπάνω γνωστοποίησε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Κώστας Γκιουλέκας, μετά το πέρας της σημερινής τακτικής σύσκεψης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Flyover, που συνεδριάζει κάθε 15 ημέρες περίπου στο Διοικητήριο. Οι 800 θέσεις δημιουργούνται εντός του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου της ΔΕΘ-Helexpo AE (δωρεάν), στον χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (με βάση την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική, πιθανώς με χρέωση 3 ευρώ, ασχέτως ωρών παραμονής, αρκεί να είναι στο επιτρεπόμενο για την πρόσκαιρη στάθμευση ωράριο, ήτοι στις ώρες αιχμής, π.χ, μεταξύ 7 το πρωί και 4 μετά το μεσημέρι) και σε δύο χώρους της ΓΑΙΑΟΣΕ στα δυτικά της πόλης (δωρεάν). Παράλληλα αναζητούνται νέοι χώροι, που θα αξιοποιηθούν αντιστοίχως. Στη σύσκεψη μετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ), της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), της ΓΑΙΑΟΣΕ και της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
«Σήμερα συζητήσαμε με τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη για το θέμα των θέσεων πρόσκαιρης στάθμευσης, για το οποίο απομένουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες να ρυθμιστούν. Αυτές οι λεπτομέρειες αφορούν κυρίως το πώς ακριβώς θα δημιουργηθούν οι δυνατότητες εισόδου και εξόδου από τους καθορισμένους χώρους στάθμευσης. Είμαστε σε αναζήτηση και νέων οικοπέδων γύρω- γύρω από τη Θεσσαλονίκη, τόσο από τη δυτική όσο και από την ανατολική πλευρά, για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Θεσσαλονικείς να έχουν τη δυνατότητα, τις ώρες αιχμής, να μη συνωστίζονται όλοι στο κέντρο, αλλά να μπορούν να χρησιμοποιούν αυτούς τους χώρους παράλληλα με τη συγκοινωνία του ΟΑΣΘ» επισήμανε ο κ. Γκιουλέκας.
Επιπλέον, επί τάπητος τέθηκε σήμερα το θέμα της εκ νέου ρύθμισης των φωτεινών σηματοδοτών στη Θεσσαλονίκη, για την οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σχετική μελέτη. Όπως είπε ο υφυπουργός, ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί φωτεινοί σηματοδότες στην πόλη, που λειτουργούν με δεδομένα άλλων εποχών κι επειδή υπάρχει επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, λόγω της κατασκευής του Flyover, πρέπει τα φανάρια να ρυθμιστούν αναλόγως τουλάχιστον σε καίρια σημεία στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, ώστε να διευκολυνθεί η ροή των αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, που θα ενημερώνει τους οδηγούς για τα κεντρικά σημεία της πόλης όπου υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος, ο κ. Γκιουλέκας γνωστοποίησε πως έχει ολοκληρωθεί και η τρέχουσα φάση της επεξεργασίας της: «έχουν προστεθεί όλες οι κεντρικές οδικές αρτηρίες και είμαστε πλέον έτοιμοι να δώσουμε την εφαρμογή στην χρήση του κάθε Θεσσαλονικέος, του κάθε επισκέπτη της πόλης» διευκρίνισε. Σε ό,τι αφορά στους χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, επανέλαβε τη συμφωνία που υπάρχει με όλους τους φορείς του εμπορικού κόσμου να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως τέτοιοι τα σημεία που ορίζονται από τους δήμους, ώστε να μην υπάρχει το φανόμενο της στάσης οχημάτων που μεταφέρουν εμπορεύματα οπουδήποτε μέσα στη Θεσσαλονίκη.
«Με άλλα λόγια, αυτό το οποίο από όλους ζητήσαμε ως ένα συντονιστικό συμβούλιο της πόλης, το οποίο συγκαλούμε με τη δική μας ευθύνη, είναι ο καθένας να αναλάβει ένα μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που αναλογεί σε όλη την πόλη και κυρίως στους φορείς, για να μπορέσουμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας μέχρι να παραδοθεί αυτό το έργο. Πρέπει να σημειώσω, τέλος, ότι 30 Νοεμβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία -υπάρχει σχετική δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού- για το Μετρό. Δίδεται το Μετρό στην κυκλοφορία, κόβεται το πρώτο εισιτήριο, δεν υπάρχει κάποια άλλη αναβολή. Άρα και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, γιατί αφενός μεν θα συμβάλει στην εκτόνωση μεγάλου μέρους του κυκλοφοριακού και αφετέρου θα φέρει και νέες ρυθμίσεις στην πόλη, δηλαδή στα δρομολόγια των λεωφορείων (…) κι όλα αυτά θα ξεκινήσουν και θα εφαρμοστούν από τη στιγμή που θα αρχίσει να λειτουργεί το Μετρό, από τα τέλη δηλαδή του Νοεμβρίου».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ